FOTOGALÉRIA

Veľký Choč

6 hod.

Dominantou Chočských vrchov je Veľký Choč (1611m.n.m.). Počas dobrej viditeľnosti je z vrcvholu prekrásny výhľad a na vrchol vedie niekoľko značkovaných ciest rozličnej náročnosti.

Trasa - Vyšný Kubín – Drapáč (1:30) - Poľana (2:00) - Choč (3:00) - Drapáč (3:45) - Jasenová – (5:00) – Vyšný Kubín (5:15)

Zdĺhavý výstup, v prvej tretine ľahký, na zvyšnej časti pomerne strmý. Vedie pekným i lesnatým masívom a kosodrevinou Choča. Charakteristická horská kvetena a krásne výhľady na širokú krajinu. Trasa začína vo Vyšnom Kubíne pri starom historickom kostole neďaleko hlavnej križovatky štátnych ciest. Výstup začína po zelenej značke, ktorá nás dovedie až na vrchol Choča.

Oravskou vrchovinou

5 hod., malá až stredná náročnosť

Nenáročný, mierne zdĺhavý prechod hrebeňom ponad Osádku a Leštiny. Okolo obce Srňacie hôľnatým hrebeňom s peknými výhľadmi na okolitú krajinu. Z Malatinej po ceste smerom na Dolný Kubín, na hrebeni – pri družstve (pekné výhľady) napravo červenou značkovanou cestou doprava, okolo kaplnky Sv. Vendelína a Vlčinec na Brezovec a do Dolného Kubína.

Cez Svorad k Prosieckej doliny

4,5 hod. – malá náročnosť.

Túra hrebeňom, lúkami a lesom, ale je potrebná schopnosť orientácie. Začína v Malatinej. Zo zástavky pôjdeme na severovýchodný okraj obce, kde sa napojíme na červenú značku vedúcu hrebeňom Podtatranskej Brázdy, ktorá nás dovedie na veľkú plošinu Svorad. Pokračujeme naprieč doprava na modrú značku na naspäť na križovatku rozcestie značiek. Odtiaľ zelenou značkou na Liptovskú Annu, asi po 20 minútach napravo poľnou cestou a nazápad až do Malatinej.

Kvačianskou a Prosieckou dolinou (alebo naopak)

7 hod. - náučná a prekrásna trasa

Malatiná - Svorad - Veľké Borové - Kvačianska dolina - Kvačianska dolina mlyny - Kvačany - Prosiek – Prosiecka dolina – Svorad - Malatiná

Turisticky veľmi zaujímavá túra tieňavami dolín a prekrásnymi poľanami plošiny Svorad. Je to náučná trasa s trinástimi zastávkami, na ktorých sú opísané prírodné zaujímavosti okruhu. K zaujímavostiam tejto túry prispieva aj vodopád v Prosieckej doline a funkčný vodný mlyn v Kvačianskej doline.

Cestou opísanou vyššie sa dostaneme na Svorad, pokračujeme na sever, po pravej strane sa držíme lesa, až ku okraju dedinky Veľké Borové (vidíme ju po ľavej strane), pokračujeme až k ústiu do Kvačianskej doliny. Dolinou až na jej ústie (doprava sá dá odbočiť strmým zrázok ku kurytu rieky k funkčnému mlynu Oblazy a píle), pokračujeme cez dedinu Kvačany, časťou Dlhá lúka (možnosť občerstvenia a nákupu v potravinách Markamarket), na konci Dlhej lúky popri lese doľava až k ústiu Prosieckej diliny (možnosť nazbierania húb), cestou miňamie niekoľko posedov, v Prosieckej doline značkovanou trasou až k rebríkom a po nich až k vrchnemu úsku doliny (možnosť odpočiť doľava k vodopádu). Dostaneme sa na plošinu Svodad a napäť už vyššie opísanou trasou.